چگونه گوگل کلیک های نابجا را در ادورز مدیریت می کند؟

یکی از بحث های مهمی که همیشه مشتریان عزیز از پشتیبانان ما می پرسند بحث کلیک های مکرری است که از جانب افراد یا رقبای شرکت ها برروی تبلیغات گوگلی می شود است به همین علت بر آن شدیم تا مقاله ای در این رابطه به دوستان و مشتریان عزیز ارائه دهیم

یکی  از مهمترین مسائلی که گوگل در سال های اخیر به آن توجه کرده است بحث کلیک های زائد و نا بجای  است که بر روی تبلیغات گوگلی می شود است با توجه به مطالعاتی که بر روی فروم ها و وبلاگ رسمی گوگل انجام دادیم گوگل برای حل این مشکل سه مرحله فعالیت را در نظر کرفته است

مرحله اول – فیلترینگ

Filters

گوگل به صورت آنلاین و لحظه ای تمام کلیک های ورودی را از طریق آی پی و از طریق سوابق کاربران در سرچ های گوگلی و همچنین شناسه کاربری در گوگل شناسایی کرده و کاملا آنالیز می کند و سپس تعداد کلیک ها را در سیستم ادوردز درج می کند

سپس گوگل پس از درج لحظه ای تعداد کلیک جمع کل کیک ها را به صورت کلی آنالیز و جمع بندی  می کند

مرحله دوم –  بررسی کلیک ها به صورت آفلاین

Offline Analysis

در این مرحله گوگل پس از این که کلیک ها را اعلام کرد مجدد نسبت به آنالیز کلیک ها اقدام می کند در این قسمت گوگل ار آی پی های کاربران و از شبکه گوگل که همان ادسنس است کمک می گیرد و اگر متوجه کلیک های اسپم گونه و مکرر شد نسبت به اصلاح آمار کلیک ها اقدام می کند

مرحله سوم – رسیدگی به  شکایات

Investigation

در این مرحله که هنچنین که گوگل اعلام کرده از موارد نادر می باشد اگر تبلیغ دهنده متوجه و مطمئن شود  که کلیک های انجام شده به صورت اسپم  و نادرست بوده و بابت آن هزینه به گوگل پرداخت کرده است می تواند با مدرک به گوگل اعلام کند تا گوگل رسیدگی کند

چه مقدار از کلیک ها نادرست و اسپم به حساب می آیند؟

با توجه به نموداری که گوگل اعلام کرده ۱۰% از کل کلیک ها ممکن است کلیک های نا بجا باشند که گوگل حتما آن کلیک ها را شناسایی کرده  و از جمع کلیک ها حذف می کند و ۰٫۰۲%  از حجم کلیک ها را قادر به شناسایی نمی باشد که تنها با ارائه مدرک و نامه نگاری با گوگل قابل حل می باشد

در مجموع با توجه به بررسی های انجام شده و تجربه چندین ساله تیم نوین مارکتینگ این اطمینان را باید به مشتریان عزیز بدهیم که کلیه کلیک های نابجا از جانب گوگل شناسایی می شوند و درصد خیلی ناچیزی ممکن است هزینه بایت این گونه کلیک ها پرداخت کنند که این رقم کاملا منطقی و قابل چشم پوشی می باشد

 

 http://novinmarketing.com/images/cf-diagram1(3).png

منبع : وبلاگ  و فروم رسمی شرکت گوگل

تنظیم : علیرضا اله یاری

 

سئو چیست ؟ (۲)

سئو یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند. بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید. اهمیت این موضوع از انجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده میکنند.


شاید بتوان گفت که تقریبا همه افرادی که با وب آشنایی هر چند کمی دارند، حداقل برای یک بار هم که شده واژه ی SEO را شنیده اند.
اما SEO چیست؟ معنای لغوی SEO که مخفف Search Engine Optimization است، بهینه سازی موتور جستجو می باشد. SEO یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند.
بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید. اهمیت این موضوع از انجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده میکنند. به عنوان مثال در گوگل و یاهو، اکثر مردم فقط به صفحه ی اول نتایج جستجو نگاه میکنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسئله الزامی است که سایت شما در صفحه ی اول نتایج جستجو قرار گیرد.
علم بهینه سازی موتور جستجو در مورد روشهای فنی مانند عنوان صفحه ی مناسب، تگ ها و متا تگ ها، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی و توضیحات مناسب سایت و کلاً محتوایی که موتورهای جستجو دوست دارند، مطالعه می کند.
موتورهای جستجو صفحات وب را به وسیله نرم افزار خزندگی (عنکبوت) پیدا و فهرست بندی میکنند. متاسفانه تمام نرم افزارهای خزندگی یک جور کار نمیکنند. برای مثال اگر صفحه وب شما در یکی از موتورهای جستجو امتیاز بالایی داشته باشد، ممکن است در دیگر موتورها این چنین نباشد.
یکی از کارهایی که متخصصان بیهنه سازی موتورهای جستجو انجام میدهند، پیگیری تمام تغییرات عملکرد داخل موتورهای جستجو است. بنابراین آنها میتوانند صفحات وب را بر طبق این تغییرات بهینه سازی کنند. به علاوه آنها همراه با تغییرات موتورهای جستجوی مختلف خود را تابع این موتورها قرار میدهند.
هنگامی که شما یک طراح برای طراحی سایت تجاریتان انتخاب میکنید، شما باید از این طراح درباره ی بهینه سازی موتورهای جستجو سوال کنید و باید از او بخواهید بر طبق اصول بهینه سازی برای موتورهای جستجو ساخت صفحات وب سایت شما را شروع کند. در صورتیکه این کار طولانی تر از طراحی هایی که شما بیش از این داشته اید، نیست. این کار خیلی آسان تر و معقول تر است که شما در همان بار اول که سایتتان بر روی وب قرار می گیرد، شامل بهینه سازی برای موتورهای جستجو شود.

سئو چیست ؟ (۱)

  • آیا می دانید ۸۵ درصد بازدیدکنندگان وب سایتها را موتورهای جستجو به کمک بهینه سازی وب سایت باعث می شوند ؟
  • آیا می دانید بهینه سازی وب سایت امروزه به علمی پر مخاطب تبدیل شده است؟
  • آیا می دانید بیش از ۶۰ درصد جستجوگران اینترنت از گوگل استفاده و به نتیجه می رسند؟
علم سئو یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو  امروزه به یکی از مهمترین قسمت های طراحی وب سایت تبدیل گردیده است.
در اصل اگر شما برنامه بازاریابی مناسبی برای بازاریابی اینترنتی خود در کنار بازاریابی غیر آنلاین داشته باشید با طراحی یک وب سایت حرفه ای می توانید کوچکترین تجارت ها را در در چشم مخاطبین خود به بزرگترین برند های تجاری تبدیل نمایید.
چه کسانی به بالا بردن رتبه سایت نیاز دارند ؟
هر وب سایتی که به سوی تجارت و بازرگانی حرکت میکند، باید صفحات وب خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کند. هدف نهایی یک وب سایت جلب کاربران اینترنتی میباشد، و مطالعات نشان داده است که پهنه عظیمی از کابران اینترنتی وب سایت ها را در موتورهای جستجوی پیدا کرده اند. اگر شرکت شما نظر به ساخت یک وب سایت جدید و یا به روز کردن وب سایت قدیمی خود را دارد باید توجه داشته باشید که برای پیشرفت باید سئو (یا بالا بردن رتبه سایت ) را در الویت قرار دهید. به خاطر داشته باشید که بهینه سازی سایت شما را به مسابقه بزرگ می برد و شما را در بازار معرفی میکند.
با توجه به اینکه بیش از ۸۵ در صد از بازدیدهای اینترنتی از طریق موتورهای جستجوگر انجام می شود و بیشتر بازدیدکنندگان از اینترنت عبارتند از کسانی که به نحوی عبارتی را در موتورهای جستجوگر وارد کرده اند و سراغ یک وب سایت رفته اند؛ لذا رتبه شما در موتورهای جستجوگر مانند این است که فروشگاه شما در محلی پر رفت و آمد و در یک مسیر شلوغ واقع شده باشد ، به شکلی که روزانه هزاران نفر فروشگاه شما درا مشاهده نمایند و در صورتی که سایت شما از رتبه مناسبی در موتورهای جستجوگر برخوردار نباشد ، به مانند این است که فروشگاه شما در محله ای دور افتاده واقع شده که روزانه حداکثر دهها نفر از مقابل فروشگاه شما عبور می کنند . شرکت راتین وب در این راستا نیز مشاوره تخصصی ای را در اختیار شما قرار خواهد داد.برای مشاوره رایگان ویا بررسی ابتدایی کار با ما تماس بگیرید.