چگونه گوگل کلیک های نابجا را در ادورز مدیریت می کند؟

یکی از بحث های مهمی که همیشه مشتریان عزیز از پشتیبانان ما می پرسند بحث کلیک های مکرری است که از جانب افراد یا رقبای شرکت ها برروی تبلیغات گوگلی می شود است به همین علت بر آن شدیم تا مقاله ای در این رابطه به دوستان و مشتریان عزیز ارائه دهیم

یکی  از مهمترین مسائلی که گوگل در سال های اخیر به آن توجه کرده است بحث کلیک های زائد و نا بجای  است که بر روی تبلیغات گوگلی می شود است با توجه به مطالعاتی که بر روی فروم ها و وبلاگ رسمی گوگل انجام دادیم گوگل برای حل این مشکل سه مرحله فعالیت را در نظر کرفته است

مرحله اول – فیلترینگ

Filters

گوگل به صورت آنلاین و لحظه ای تمام کلیک های ورودی را از طریق آی پی و از طریق سوابق کاربران در سرچ های گوگلی و همچنین شناسه کاربری در گوگل شناسایی کرده و کاملا آنالیز می کند و سپس تعداد کلیک ها را در سیستم ادوردز درج می کند

سپس گوگل پس از درج لحظه ای تعداد کلیک جمع کل کیک ها را به صورت کلی آنالیز و جمع بندی  می کند

مرحله دوم –  بررسی کلیک ها به صورت آفلاین

Offline Analysis

در این مرحله گوگل پس از این که کلیک ها را اعلام کرد مجدد نسبت به آنالیز کلیک ها اقدام می کند در این قسمت گوگل ار آی پی های کاربران و از شبکه گوگل که همان ادسنس است کمک می گیرد و اگر متوجه کلیک های اسپم گونه و مکرر شد نسبت به اصلاح آمار کلیک ها اقدام می کند

مرحله سوم – رسیدگی به  شکایات

Investigation

در این مرحله که هنچنین که گوگل اعلام کرده از موارد نادر می باشد اگر تبلیغ دهنده متوجه و مطمئن شود  که کلیک های انجام شده به صورت اسپم  و نادرست بوده و بابت آن هزینه به گوگل پرداخت کرده است می تواند با مدرک به گوگل اعلام کند تا گوگل رسیدگی کند

چه مقدار از کلیک ها نادرست و اسپم به حساب می آیند؟

با توجه به نموداری که گوگل اعلام کرده ۱۰% از کل کلیک ها ممکن است کلیک های نا بجا باشند که گوگل حتما آن کلیک ها را شناسایی کرده  و از جمع کلیک ها حذف می کند و ۰٫۰۲%  از حجم کلیک ها را قادر به شناسایی نمی باشد که تنها با ارائه مدرک و نامه نگاری با گوگل قابل حل می باشد

در مجموع با توجه به بررسی های انجام شده و تجربه چندین ساله تیم نوین مارکتینگ این اطمینان را باید به مشتریان عزیز بدهیم که کلیه کلیک های نابجا از جانب گوگل شناسایی می شوند و درصد خیلی ناچیزی ممکن است هزینه بایت این گونه کلیک ها پرداخت کنند که این رقم کاملا منطقی و قابل چشم پوشی می باشد

 

 http://novinmarketing.com/images/cf-diagram1(3).png

منبع : وبلاگ  و فروم رسمی شرکت گوگل

تنظیم : علیرضا اله یاری

 

6 دیدگاه در “چگونه گوگل کلیک های نابجا را در ادورز مدیریت می کند؟”

  1. سلام و خسته ناشید با توجه به افزایش روزافزون کاربران جهانی و افزایش تصاعدی کلیک ها چگونه میتوان برتری کلیک ها را حفظ کرده و همواره در شبکه گوگل با پشتیبانی ادسنس و ادوردز بر بهبودی و بهسازی و پالایش سیستم کلیک افزود؟

  2. سلام داداش گلم خوبی خستهنباشید…میخاستم بگم میشه یهلینک از سایتم بزارین توسایتتون میدونم خاستم زیادهولی اگه این کارو کنین خیلیممنون میشم میگن این دوستینیس که معرفت میاره اینمعرفته که رفاقت میاره خیلیعزیزین بازم شرمندمبخدا..اسم سایتم=چت روم باراناینم ادرسش؟barandelchat.ir میشهکمکم کنین سایتم مثه مال شمامطرح شه و بالا بیاد توسرچا؟اگه کمکم کنین و ازتجربتون بزارین استفادهکنیم ممنون میشم؟؟؟بازمشرمندم بخدا اگه دستموبگیرین بزرگواری میکنین

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *